STRONA GŁÓWNA
Wybory do Małego Samorządu
- Aleksandra Czarnecka
23 września 2021r. odbyły się wybory do Małego Samorządu Szkolnego. Były to wybory „jesienne”, ponieważ w tym dniu uczniowie naszej szkoły powitali także kalendarzową jesień. W naszej sali gimnastycznej podczas wyborów dominowały kolory złotej, polskiej jesieni – żółty, pomarańczowy i brązowy. Pragniemy, aby taka barwna jesień, którą zaprezentowały poprzez swój ubiór dzieci pozostała z nami najdłużej.
A oto wyniki wyborów do Małego Samorządu Uczniowskiego
Zarząd Małego Samorządu Uczniowskiego
Barbara Bednarska – przewodnicząca
Maja Grzywańska, Paweł Sędrowicz - zastępca
Sara Robaszek - sekretarz
Sekcja kulturalna
Jacek Świątkowski
Arkadiusz Jeż
Dawid Tazbir
Nauczyciele, uczniowie oraz opiekunowie samorządu (p. D. Kopacka i A. Mach) serdecznie gratulują i życzą miłej współpracy.
Informacja dla Rodziców i Uczniów klas VIII dotycząca możliwych dostosowań warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2021/2022
- Dyr. Urszula Andrulewicz
Informacja dla Rodziców i Uczniów klas VIII dotycząca możliwych dostosowań warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2021/2022
Termin egzaminu - 24, 25, 26. maja 2022r.
1. Dostosowanie form egzaminu ósmoklasisty polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy dostosowanych do potrzeb i możliwości zdających.
2. Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na:
a) zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia;
b) zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych;
c) wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych;
d) odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty;
e) ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy o systemie oświaty, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
f) zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne dla uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.
3. Uczniowie uprawnieni do dostosowania:
l.p. |
Uczeń |
Dostosowanie |
Podstawa (dokument) |
|
Formy |
Warunków |
|||
1. |
Posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność |
Tak |
Tak |
Orzeczenie |
2. |
Posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożeniem niedostosowaniem społecznym |
Nie |
Tak |
Orzeczenie |
3. |
Posiadający orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania |
Nie |
Tak |
Orzeczenie |
4. |
Chory lub niepełnosprawny czasowo |
Nie |
Tak |
Zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza |
5. |
Posiadający opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, w tym z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią |
Nie |
Tak |
Opinia poradni psychologiczno – pedagogicznej |
6. |
Który w roku szkolnym 2020/2021 był objęty pomocą psychologiczno – pedagogiczną w szkole ze względu na: a) trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, b) zaburzenia komunikacji językowej, c) sytuację kryzysową lub traumatyczną. |
Nie |
Tak |
Pozytywna opinia rady pedagogicznej |
7. |
O którym mowa w art. 165 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (cudzoziemiec), któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu. |
Tak |
Tak |
Pozytywna opinia rady pedagogicznej |
4. Zaświadczenie o stanie zdrowia, o którym mowa w pkt 3.4., lub opinię, o której mowa w pkt 3.5., przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2021r. W sytuacjach losowych zaświadczenie lub opinia mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po otrzymaniu dokumentu.
5. Opinia rady pedagogicznej, o której mowa w pkt 3.6. i 3.7., jest wydawana na wniosek:
a) nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzących zajęcia z uczniem w szkole, po uzyskaniu zgody rodziców albo pełnoletniego ucznia, lub
b) rodziców albo pełnoletniego ucznia.
6. Dla uczniów wymienionych w pkt 3.2.–3.6.nie przygotowuje się odrębnych arkuszy egzaminacyjnych. Dla uczniów wymienionych w pkt 3.7. nie przygotowuje się odrębnych arkuszy egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego.
7. Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel jest zobowiązany do zapoznania uczniów i ich rodziców z możliwymi sposobami dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty oraz do poinformowania rodziców uczniów o trybie ustalania proponowanych dostosowań.
8. Rada pedagogiczna, spośród możliwych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, wskazanych w Tabelach 1.1–1.16, zawartych w Komunikacie Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2021r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2021/2022 wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty dla danego ucznia.
9. W szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych dyrektor szkoły, na wniosek rady pedagogicznej, może wystąpić do dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej z wnioskiem o wyrażenie zgody na przystąpienie ucznia do egzaminu ósmoklasisty w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, nieujętych w niniejszym komunikacie. Wniosek powinien być uzasadniony i potwierdzony stosownymi dokumentami. Uzgodnienia pomiędzy dyrektorem szkoły a dyrektorem okręgowej komisji egzaminacyjnej odbywają się w formie pisemnej nie później niż do 9 listopada 2021r. Jeżeli konieczność przyznania dostosowań, o których mowa powyżej, nastąpi po tym terminie, stosowne uzgodnienia muszą zostać przeprowadzone niezwłocznie po uzyskaniu przez dyrektora szkoły informacji o potrzebie takich dostosowań.
10. Do 22 listopada 2021r. dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje na piśmie rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia o wskazanych sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tego ucznia.
11. Rodzice ucznia składają oświadczenie o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania, o których mowa w pkt 10., nie później niż do 26 listopada 2021r.
12. Jeżeli konieczność dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty wystąpi po 26 listopada 2021r., dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje niezwłocznie na piśmie rodziców ucznia o wskazanym przez radę pedagogiczną sposobie lub sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
13. Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty w warunkach i formie dostosowanych do potrzeb i możliwości ucznia zapewnia przewodniczący zespołu egzaminacyjnego.
14. Egzamin ósmoklasisty powinien odbywać się w oddzielnej sali, jeżeli zdający korzysta z co najmniej jednego z następujących dostosowań:
a) korzystanie z urządzeń technicznych
b) korzystanie z płyty CD z dostosowanym nagraniem w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego
c) dział nauczyciela wspomagającego (członka zespołu nadzorującego) wczytaniu i/lub pisaniu
d) czas przedłużony o dodatkowe przerwy.
15. Gdy do przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty w oddzielnej sali uprawniony jest więcej niż jeden uczeń w danej szkole, którym przysługują dostosowania wymienione w pkt 14a i14b, możliwe jest przeprowadzenie egzaminu dla wszystkich uczniów przystępujących do danego egzaminu w jednej sali, pod warunkiem że przebieg egzaminu nie będzie zakłócony dla żadnego z tych zdających. Wyjątek stanowi sytuacja, w której dostosowanie dotyczy zdających egzamin z różnych języków obcych nowożytnych.
16. Jeżeli w Komunikacie Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2021r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym jest mowa o przedłużeniu czasu na wykonanie zadań z arkusza standardowego, oznacza to, że pracę z arkuszem można przedłużyć:
a) z języka polskiego – nie więcej niż o 60 minut:
b) z matematyki – nie więcej niż o 50 minut:
c) z języka obcego nowożytnego –nie więcej niż o 45 minut.
d) Czas pracy z arkuszem dostosowanym do rodzaju niepełnosprawności wydrukowany na stronie tytułowej arkusza uwzględnia przedłużenie, o którym mowa powyżej.
Prosimy Rodziców i Uczniów klas VIII o śledzenie informacji dotyczących egzaminu ośmioklasisty na stronach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi oraz stronie internetowej szkoły www.gomunice.szkola.pl
Music Factory Paweł Zięba - zaproszenie
- Arkadiusz Frankowski
Zaproszenie
Music Factory Paweł Zięba
Koncerty grupy muzycznej z Łodzi na żywo dla dzieci i młodzieży
Drodzy Rodzice i prawni opiekunowie uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Gomunicach, kieruję, za Państwa pośrednictwem, zaproszenie do dzieci i młodzieży do udziału w wyjątkowych spotkaniach z muzyką z udziałem profesjonalistów i z wykorzystaniem instrumentów muzycznych. Koncerty utrzymane są w żartobliwym klimacie z uwzględnieniem tak klasyki, jak i współczesnego repertuaru obecnych idoli młodzieży, a wszystko dodatkowo ozdobione popisowymi ariami instrumentalnymi.
Każde spotkanie to koszt zaledwie 3,00 PLN/osoba. Zaplanowaliśmy występy grupy w poniedziałki raz w miesiącu. Muzyka na żywo, jak podróże, kształcą najwięcej, kształcą najlepiej.
Energylandia - Uwaga czwarta i piąta klasa!
- Arkadiusz Frankowski
Polski Bon Turystyczny - Energylandia
- Arkadiusz Frankowski
Szkolna wyprawa radości - Energylandia
- Arkadiusz Frankowski
W imieniu Dyrektora Zespołu-Szkolno-Przedszkolnego w Gomunicach, Pani mgr Urszuli Andrulewicz i organizatorów, zaproszenie kieruję do wszystkich uczniów klas IV-VIII oraz ich rodziców i opiekunów.
W tej, popandemicznej „zmrożonej od izolacji” atmosferze, bądźmy razem, bądźmy dla siebie, bądźmy dla Dzieci.
Specyfikacja
- Tytuł wyprawy: „Szkolna wyprawa radości. Zatrzymaj lato - Rodzinny Park Rozrywki Energylandia. Wspólnie - w zabawie i zdrowo”.
- Status: Projekt szkolny przeciwdziałający skutkom pandemicznej izolacji psychoruchowej pn. „Wspólnie - w zabawie i zdrowo”.
- Ilość gości: 119 osób, w tym 105 uczniów klas IV-VIII, 11 nauczycieli, 2 kierowców i 1 kierownik wycieczki (nauczyciel).
- Uczestnicy: Społeczność szkolna Publicznej Szkoły Podstawowej imienia Marii Konopnickiej w Gomunicach.
- Firma przewozowa: 2 autokary klasy VIP marki Setra i Mercedes Benz Płomiński Travel z siedzibą w Gomunicach.
- Pomysłodawca: Aniela Frankowska, uczennica klasy VIII „A” (inicjatywa uczniowska).
- Organizator i kierownik wycieczki: Arkadiusz Frankowski, nauczyciel muzyki.
- Odległość: 181 kilometrów.
- Czas podróży: około 3 godziny (bez przystanku).
- Czas wyprawy: 6:00-21:45.
- Czas pobytu na terenie parku: 9:15-18:30.
- Całkowity koszt wycieczki wynosi 160,00 PLN/osoba.
Konsultacja
- W gronie uczestników zabawy będziemy gościć 11 nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Gomunicach, sprawujących nadzór opiekuńczy nad przypisanymi sobie dziesięcioosobowymi grupami. W zamyśle organizatora grupy powinny rekrutować się z grona osób tego samego rocznika, jednakże organizator zapewnia wychowankom swobodę organizacji grupy. Uwaga: w przypadkach dyscyplinarnych, organizator zastrzega sobie prawo zmiany obsady grupy. Grupa, wespół z jej opiekunem, samodzielnie organizuje czas pobytu w Rodzinnym Parku Rozrywki Energylandia.
- Organizator i kierownik wycieczki nie sprawuje opieki nad konkretną grupą, natomiast roztacza opiekę nad całą wspólnotę wyjazdową, włącznie z obsługą wycieczki i podróży, w tym scenariusza podróży oraz organizacją biletów, voucherów, bonów turystycznych, posiłków, punktów zbiórek i ewakuacji.
- Poza ponad sześciogodzinnym czasem do dyspozycji w grupach, narzucony zostanie wszystkim półtoragodzinny czas wspólny przeznaczony do spożycia dwudaniowego obiadu z napojem w jednej z restauracji Energylandia. Poza posiłkiem głównym, wszyscy uczestniczy mogą w każdej chwili pobytu wykorzystać gratisowy zestaw kulinarny z frytkami i napojem. W przypadku gotowości skorzystania przez rodzinę z Polskiego Bonu Turystycznego opłata za uczestnika wynosi 50,00 PLN tytułem należności za podróż autokarem w przypadku zaś posiadania Biletu rocznego Energylandia - 78,50 PLN tytułem należności za podróż autokarem i grupowy obiad dwudaniowy z napojem.
- Wszystkie szczegóły dotyczące atrakcji, infrastruktury parku, posiłków oraz realizacji bonów turystycznych znajdują się w załączonych do niniejszego pisma, wyczerpujących, broszurach, przygotowanych przez administrację Rodzinnego Parku Rozrywki Energylandia. Zapraszamy do zapoznanie się z materiałami i oddanej współpracy celem odzyskania przez Dzieci zaufania do wspólnoty rówieśniczej, siebie i świata. Rodzina jest dla Dzieci!
Informacja nt. Polskiego Bonu Turystycznego w Energylandia - kliknij tutaj
Wszystko o Energylandia w roku szkolnym 2021/2022 - kliknij tutaj
Sprzątanie świata w Przedszkolu
- Dariusz Dyja
Jak co roku nasze przedszkolaki włączyły się w akcję ,,Sprzątanie świata”, w tym roku pod hasłem: „Myślę , więc nie śmiecę”. 21 września 2021r., zaraz po śniadaniu, wszystkie dzieci zebrały się w sali 3-latków, gdzie najpierw obejrzeliśmy film edukacyjny pt: „Eko Patrol”, a później odbyły się zajęcia, których celem było uświadomienie dzieciom, że śmieci powinno się segregować i dbać o czystość środowiska. Następnie udaliśmy się na spacer po Gomunicach, celem którego było posprzątać śmieci z najbliższego otoczenia. To bardzo ważne, by młode pokolenie uczyło się żyć ekologicznie.