STRONA GŁÓWNA
Podziwiamy jesienną przyrodę.
- Aleksandra Czarnecka
Tegoroczna ciepła jesień zachęca do spacerów. Korzystając z pięknej pogody, uczniowie klas młodszych wraz z nauczycielami często wybierają się na przyrodnicze wycieczki, aby podziwiać prawdziwą, polską, złotą jesień. Mnóstwo kolorów, szum pobliskiego lasu, powiew ciepłego wiatru, wciąż trwający śpiew ptaków, słońce… to inspiracja do tworzenia w salach lekcyjnych jesiennych prac plastycznych. Podziwiając przyrodę uczniowie odpoczywają, dotleniają się i podtrzymują dobre relacje koleżeńskie, o czym świadczą radosne uśmiechy na twarzach. Zapraszamy do galerii zdjęć!
Wybory Małego Samorządu w "Małej Szkole"
- Dariusz Dyja
30 września w „małej szkole” odbyły się wybory Małego Samorządu Szkolnego. Uczniowie klas I – III oddali swój głos na jednego ucznia – przedstawiciela samorządów klasowych.
Przewodniczącą samorządu została uczennica klasy IIIb Zosia Warda – jedyna dziewczynka w Małym Samorządzie Szkolnym. Zastępcą przewodniczącej został Patryk Kubiak z klasy IIIa. Do samorządu wybrano również Aleksandra Klimczaka z klasy IIIb, Dawida Tazbira z klasy IIa oraz Antoniego Sikorskiego z klasy IIb.
Serdecznie wszystkim gratulujemy.
Opiekunami Małego Samorządu Szkolnego są: p. D. Kopacka i p. A. Mach.
Informacja dla Rodziców i Uczniów klas VIII dotycząca możliwych dostosowań warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021
- Dariusz Dyja
Termin egzaminu - 24, 25, 26. maja 2021r.
- Dostosowanie form egzaminu ósmoklasisty polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy dostosowanych do potrzeb i możliwości zdających.
- Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na:
- zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia;
- zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych;
- wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych;
- odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty;
- ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy o systemie oświaty, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
- zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne dla uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.
- Uczniowie uprawnieni do dostosowania:
l.p. |
Uczeń |
Dostosowanie |
Podstawa (dokument) |
|
Formy |
Warunków |
|||
Posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność |
Tak |
Tak |
Orzeczenie |
|
Posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożeniem niedostosowaniem społecznym |
Nie |
Tak |
Orzeczenie |
|
Posiadający orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania |
Nie |
Tak |
Orzeczenie |
|
Chory lub niepełnosprawny czasowo |
Nie |
Tak |
Zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza |
|
Posiadający opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, w tym z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią |
Nie |
Tak |
Opinia poradni psychologiczno – pedagogicznej |
|
Który w roku szkolnym 2020/2021 był objęty pomocą psychologiczno – pedagogiczną w szkole ze względu na: a) trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, b) zaburzenia komunikacji językowej, c) sytuację kryzysową lub traumatyczną. |
Nie |
Tak |
Pozytywna opinia rady pedagogicznej |
|
O którym mowa w art. 165 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (cudzoziemiec), któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu. |
Tak |
Tak |
Pozytywna opinia rady pedagogicznej |
- Zaświadczenie o stanie zdrowia, o którym mowa w pkt 3.4., lub opinię, o której mowa w pkt 3.5., przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2020r. W sytuacjach losowych zaświadczenie lub opinia mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po otrzymaniu dokumentu.
- Opinia rady pedagogicznej, o której mowa w pkt 3.6. i 3.7., jest wydawana na wniosek:
- nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzących zajęcia z uczniem w szkole, po uzyskaniu zgody rodziców albo pełnoletniego ucznia, lub
- rodziców albo pełnoletniego ucznia.
- Dla uczniów wymienionych w pkt 3.2.–3.6.nie przygotowuje się odrębnych arkuszy egzaminacyjnych. Dla uczniów wymienionych w pkt 3.7. nie przygotowuje się odrębnych arkuszy egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego.
- Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel jest zobowiązany do zapoznania uczniów i ich rodziców z możliwymi sposobami dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty oraz do poinformowania rodziców uczniów o trybie ustalania proponowanych dostosowań.
- Rada pedagogiczna, spośród możliwych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, wskazanych w Tabelach 1.1–1.16, zawartych w Komunikacie Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2020r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty dla danego ucznia.
- W szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych dyrektor szkoły, na wniosek rady pedagogicznej, może wystąpić do dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej z wnioskiem o wyrażenie zgody na przystąpienie ucznia do egzaminu ósmoklasisty w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, nieujętych w niniejszym komunikacie. Wniosek powinien być uzasadniony i potwierdzony stosownymi dokumentami. Uzgodnienia pomiędzy dyrektorem szkoły a dyrektorem okręgowej komisji egzaminacyjnej odbywają się w formie pisemnej nie później niż do 9 listopada 2020r. Jeżeli konieczność przyznania dostosowań, o których mowa powyżej, nastąpi po tym terminie, stosowne uzgodnienia muszą zostać przeprowadzone niezwłocznie po uzyskaniu przez dyrektora szkoły informacji o potrzebie takich dostosowań.
- Do 20 listopada 2020r. dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje na piśmie rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia o wskazanych sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tego ucznia.
- Rodzice ucznia składają oświadczenie o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania, o których mowa w pkt 10., nie później niż do 25 listopada 2020r.
- Jeżeli konieczność dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty wystąpi po 25 listopada 2020r., dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje niezwłocznie na piśmie rodziców ucznia o wskazanym przez radę pedagogiczną sposobie lub sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
- Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty w warunkach i formie dostosowanych do potrzeb i możliwości ucznia zapewnia przewodniczący zespołu egzaminacyjnego.
- Egzamin ósmoklasisty powinien odbywać się w oddzielnej sali, jeżeli zdający korzysta z co najmniej jednego z następujących dostosowań:
- korzystanie z urządzeń technicznych
- korzystanie z płyty CD z dostosowanym nagraniem w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego
- udział nauczyciela wspomagającego (członka zespołu nadzorującego) wczytaniu i/lub pisaniu
- czas przedłużony o dodatkowe przerwy.
- Gdy do przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty w oddzielnej sali uprawniony jest więcej niż jeden uczeń w danej szkole, którym przysługują dostosowania wymienione w pkt 14a i14b, możliwe jest przeprowadzenie egzaminu dla wszystkich uczniów przystępujących do danego egzaminu w jednej sali, pod warunkiem że przebieg egzaminu nie będzie zakłócony dla żadnego z tych zdających. Wyjątek stanowi sytuacja, w której dostosowanie dotyczy zdających egzamin z różnych języków obcych nowożytnych.
- Jeżeli w Komunikacie Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2020r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym jest mowa o przedłużeniu czasu na wykonanie zadań z arkusza standardowego, oznacza to, że pracę z arkuszem można przedłużyć:
- z języka polskiego – nie więcej niż o 60 minut:
- z matematyki – nie więcej niż o 50 minut:
- z języka obcego nowożytnego –nie więcej niż o 45 minut.
- Czas pracy z arkuszem dostosowanym do rodzaju niepełnosprawności wydrukowany na stronie tytułowej arkusza uwzględnia przedłużenie, o którym mowa powyżej.
Prosimy Rodziców i Uczniów klas VIII o śledzenie informacji dotyczących egzaminu ośmioklasisty na stronach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi oraz stronie internetowej szkoły www.gomunice.szkola.pl
INFORMACJA DLA RODZICÓW - ubezpieczenie.
- Dariusz Dyja
Na stronach naszej szkoły pojawiła się informacja o warunkach ubezpieczenia dzieci. Więcej informacji w załaczniku do pobrania tutaj.
Sukces naszej szkoły na zawodach powiatowych w indywidualnych biegach przełajowych w Radomsku
- Edyta Szadkowska Sikorska
Strategia Przygotowania i Zarządzania w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Gomunicach w czasie obecnym i na wypadek wystąpienia pandemii COVID-19 w roku szkolnym 2020/2021
- Dariusz Dyja
Na stronach internetowych naszej szkoły pojwił się dokument pt. Strategia Przygotowania i Zarządzania w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Gomunicach w czasie obecnym i na wypadek wystąpienia pandemii COVID-19 w roku szkolnym 2020/2021. Z całością dokumentu można sie zapoznać w zakładce COID 19 lub klikając tutaj.