ZDROWE ZĘBY
- Dariusz Dyja
W ramach innowacji „Żyj mądrze – zdrowo i sportowo” w dniu 24.10.2019r. klasy IV i V uczestniczyły w spotkaniu ze stomatologiem p. Agnieszką Paluch dotyczącym profilaktyki jamy ustnej . Dzieci uczyły się prawidłowego szczotkowania zębów i tego jak zapobiegać próchnicy. Obejrzały film o chorobach dziąseł i zębów. Każdy otrzymał próbki profesjonalnych past do zębów.
SPOTKANIE Z POETKAMI
- Dariusz Dyja
We wtorek 22 października 2019 roku odbyło się w naszej szkole spotkanie z miejscowymi poetkami - panią Henryką Witalewską i panią Danutą Nurkowską. W porozumieniu z wychowawcami klas i kierownikiem Gminnej Biblioteki w Gomunicach wzięli w nim udział uczniowie klas szóstych. Panie opowiadały o swojej pracy związanej z pisaniem wierszy oraz prezentowały swoją twórczość. Na koniec każdy z uczniów otrzymał egzemplarz najnowszego wydania poezji wraz z osobistą dedykacją. Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze.
LEKCJA OTWARTA - GEOGRAFIA
- Dariusz Dyja
16 października 2019 roku klasa 8 a przedstawiła lekcję otwartą geografii poświęconą miejscu, gdzie mieszkamy. Moja Mała Ojczyzna to coś, o czym należy jak najwięcej wiedzieć, przekazywać tę wiedzę innym, bo czas bardzo szybko ucieka, a ludzka pamięć jest zawodna.
WARZYWA I OWOCE
- Dariusz Dyja
Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej akcji "Program dla szkół" realizowanego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Program jest finansowany ze środków Unii Europejskiej oraz z Budżetu Krajowego. W I semestrze roku szkolnego 2019/2020 dzieci otrzymują owoce, warzywa, soki,...
ZAJĘCIA PRZYRODNICZE W KLASIE PIERWSZEJ
- Dariusz Dyja
W piątek 18 października 2019 r. podczas zajęć edukacyjnych z przyrody uczniowie klasy I a wzbogacili swoją wiedzę o życiu pszczół i sposobie produkowania miodu na podstawie informacji, eksponatów i ilustracji przygotowanych przez panią Krystynę Tazbir.
Z zaciekawieniem słuchali ciekawostek dotyczących pracy pszczelarzy. Poznali rolę pszczół w życiu człowieka, a także sposoby ich ochrony przed wyginięciem. „Dlaczego buduje się ule?” – na to pytanie kluczowe dzieci z łatwością odpowiedziały w kolejnym etapie zajęć, do którego przystąpiły co prawda z „głośnym” zapałem, ale „pracowicie, jak pszczółki”.